AGCO Power-motorer er kjent for å være pålitelige, effektive og med svært kraftig moment og har vært kraftkilden til Valtra-traktorene i mer enn søtti år.
Avanserte motorfunksjoner sørger for at Valtra-traktoren er pålitelig og overholder de nyeste utslippstandardene uten at driftskostnadene øker
Valtra var den første produsenten som introduserte et SCR-system på jordbrukstraktorer.
Valtras SCR-system er et svært effektivt etterbehandlingssystem. AdBlue kombineres eksternt med eksos. Dette ligger i en separat tank, adskilt fra drivstoffet.
Ved å fjerne skadelige nitrogenoksidutslipp kan man gjøre forbrenningen i motoren mer effektiv med fireventilteknologi og høyere innsprøytningstrykk. Effektiv forbrenning betyr også redusert drivstofforbruk – med opptil 10 prosent sammenlignet med tidligere motorer. SCR-teknologien som brukes av Valtra anvender en kombinasjon av DOC (Diesel Oxidation Catalyst) og SCR (Selective Catalytic Reduction).
Den omhyggelige posisjoneringen av komponenter samt optimal størrelse (en kombinasjon av to ulike typer katalysator) gjør at traktoren kan holdes kompakt.
Valtras SCR-motorer bruker bare ren luft, noe som bidrar til å forlenge motorlevetiden. I tillegg betaler AdBlue seg selv i form av forbedret drivstoffeffektivitet. SCR-systemet er nesten vedlikeholdsfritt.
Valtra var banebrytende med EcoPower-traktorer.Valtras EcoPower-traktorer utnytter kraften og høy-moments-karakteristikken til AGCO Power-motorer fullt ut på lave turtall. I dag er denne filosofien en kjernefunksjon i våre 6. generasjons traktorer. Sammenlignet med standardmotorer har turtallet blitt redusert med 400 o/min mens toppmomentet har blitt opprettholdt innen dette området. Det reduserer drivstofforbruket med opptil 10 prosent.
Lavt tomgangsturtall betyr lavt drivstofforbruk, mindre slitasje på motoren og en mer behagelig lyd fra motoren.
En fantastisk Valtra-nyskapning er lavtomgangsfunksjonen som kommer som standard på common rail-modeller. Mens føreren stopper traktoren og setter på håndbrekket, faller turtallet automatisk til bare 650 o/min.
Den firesylindrede 2,8-liters common rail FPT Stage V-kompatible motoren gir opptil 10 % mer dreiemoment og 5 prosent bedre drivstoffeffektivitet sammenlignet med de tidligere motorene i F-serien. Med en maksimal effekt på 102 hk leverer den opptil 417 Nm dreiemoment, F28 tilbyr høy produktivitet i en kompakt form som passer perfekt til den kompakte F-serien.
Den tresylindrede 3,3-liters AGCO Power MBTN-D5-motoren har en maksimal effekt på 95 hk og leverer opptil 355 Nm dreiemoment.
Motoren er utrolig responsiv ved lave turtall takket være den elektriske wastegate ventilen. Superstart-funksjonen øker automatisk motorturtallet ved start for å sikre jevn og enkel start, selv under belastning. Den lille størrelsen på den kompakte motoren betyr at panseret kan være mindre for å gi deg en god sikt. Stage V eksos etterbehandlingsenheten er plassert under hytta for optimal sikt. Den komplette pakken inkluderer DOC, DPF og SCR ved bruk av AdBlue, og fordi det ikke er eksosresirkulering (EGR), kjører motoren kjøligere og renere, noe som reduserer servicekostnadene.
Den firesylindrede 4,4-liters AGCO Power 44 MBTN-D5-motoren har en maksimal effekt med boost på 145 hk og leverer opptil 560 Nm dreiemoment.
Motoren er utrolig responsiv ved lave turtall takket være den elektriske wastegate ventilen. Superstart-funksjonen øker automatisk motorturtallet ved start for å sikre jevn og enkel start, selv under belastning. Den lille størrelsen på den kompakte motoren betyr at panseret kan være mindre for å gi deg god sikt. Stage V eksos etterbehandlingsenheten er plassert under hytta for optimal sikt. Den komplette pakken inkluderer DOC, DPF og SCR ved bruk av AdBlue, og fordi det ikke er eksosresirkulering (EGR), kjører motoren kjøligere og renere, noe som reduserer servicekostnadene.
Tilgjengelig for:
Valtra A-serie
Valtra G-serie
4,9-liters AGCO Power 49 LFTN-D5 har det ideelle slagvolumet for sin effekt, noe som gjør den til en av de mest drivstoffeffektive motorene på markedet.
Arbeid hvor som helst med suveren drift ved omgivelsestemperaturer på -30 C til +45 C. Det er ingen resirkulering av eksosgass (EGR), motoren går kaldere og renere, og med hydraulisk ventiljustering er servicekostnadene lave.
De sekssylindrede 6,6-liters AGCO Power 66 LFTN-D5 og 7,4-liters AGCO Power 74 LFTN-D5 har det ideelle slagvolumet for sin effekt, noe som gjør dem til noen av de mest drivstoffeffektive motorene på markedet.
Arbeid hvor som helst med suveren drift ved omgivelsestemperaturer på -30 C til + 45 C. Det er ingen resirkulering av eksosgass (EGR), motoren går kjøligere og renere, og med hydraulisk ventiljustering er servicekostnadene lave.
Tilgjengelig for:
Valtra T-serien
Valtra Q-serien
Den sekssylindrede 8,4-liters AGCO Power 84 LXTN-motoren har en lang slaglengde for konstant kraft og lang levetid. Den enkle ett-trinns turboen og ingen avgass-rekurkulering (EGR) reduserer behovet for kjøling, og forbedrer drivstoffeffektiviteten. Hydraulisk ventiljustering betyr at servicekostnadene er lave.