Valtra har som mål å tilby den beste traktoropplevelsen
Ny strategi og nytt utseende
28. august 2020
Valtra har skapt en ny visjon for å tilby sine kunder den beste brukeropplevelsen i bransjen. Den nye visjonen omfatter den totale brukeropplevelsen i stedet for å fokusere på traktoren alene. Dagens bønder har et økende behov for å øke sporbarheten til produktene sine og ressursene de bruker til dem. Entreprenører som driver flere maskiner innen landbruk og skogbruk, på flyplasser og til kommunale arbeidsoppgaver ønsker også å optimalisere bruken av traktorene sine. Valtra imøtekommer disse ulike behovene ved å introdusere nye typer tjenester.
”Det hele starter med å kjenne kundenes behov og samarbeide med våre partnere for å imøtekomme de ulike behovene. Takket være vårt Unlimited Studio er vi allerede markedsledende innen kundetilpassede traktorer. En fjerdedel av alle nye Valtra-traktorer tilpasses i studioet. Vi ønsker å utvide denne skreddersydde tilnærmingen også til våre digitale tjenester, f.eks. for funksjoner innen presisjonslandbruk og finansiering. Digitalisering spesielt tilbyr mange nye måter å overraske og glede kunden på. Etter vår erfaring er flere og flere kunder interessert i avanserte tjenester som en del av den pågående revolusjonen i landbruket. Suksessen til SmartTouch er et godt eksempel på hvordan vi har lyttet til kundene våre og brakt markedsføring av en brukervennlig kundeopplevelse som en del av overgangen til presisjonslandbruk. Fokuset er virkelig på kunden og deres behov - alt annet støtter dette, sier Tommi Malinen, direktør, ansvar for viktige kunder og strategiløsninger.
Suksessen til SmartTouch er et godt eksempel på hvordan vi har lyttet til kundene våre og brakt markedsføring av en brukervennlig kundeopplevelse
Den beste kundeopplevelsen skapes sammen med AGCO, leverandører, salgsnettverket og andre partnere på fabrikken, innen forskning og utvikling, vedlikeholdstjenester, reservedeler og forhandlere.
Sammen med lanseringen av 5. Generasjonen av G-serien, avdekkes et nytt utseende for Valtra varemerket. Mens mange elementer vil forbli de samme, f.eks. logoen og slagordet Your Working Machine, endres mange detaljer også. Det nye utseendet markerer en fortsettelse av Valtra sitt klare og strømlinjeformede nordiske merkevarebilde.
”Det nye visuelle bildet vårt er designet for å være mer fleksibelt for bruk i forskjellige sammenhenger, spesielt de digitale. Det kommuniserer også sterkere med Valtra-funksjoner: "Tilpassede, robuste og brukervennlige løsninger for ekstreme arbeidsoppgaver," sier Pamela Engels, Senior Manager, Communications & Digital Marketing.